Nos, úgy tűnik, hogy a fehér a főszereplő.
Vagyis ez a szín és a hozzá közeli árnyalatai dominálnak az egész ultramodern madridi térben, hogy erősítsék a fényt. De tulajdonképpen a fehér a falak és bútorok felületeinek, illetve a textúrák és felületeinek játékos forrása is.
A nappali letisztult színvilága és gondosan kiválasztott anyagai kifinomultságot sugároznak. A bézs és fehér árnyalatok dominanciája légies hatást kelt, miközben a fa padló és a természetes anyagú kiegészítők melegséget adnak a térnek. A túlméretes kaktuszok zöldje üde kontrasztot teremt a semleges háttérben. Az egész olyan bizarr 🙂 , mégis megnyugtató.
Sofía Oliva építész úgy nyilatkozott munkájáról, hogy Ludwig Mies van der Rohe „kevesebb több” elvének megfelelően valósította meg ezt a kis projektet. A kevesebb több elve az építészet letisztult, funkcionális és díszítésmentes felfogását jelenti. (Az már történeti kérdés, hogy valóban Mies van der Rohe nevéhez vagy inkább Philip Johnsonhoz köthető. De ebbe most ne menjünk bele!)
Ez a 22 m2-es SO projekt és lakás az üres vászon projektnevet viseli. Kivitelezője az SO építészeti és belsőépítészeti butikstúdió. 2021-es megvalósításakor domináltak a természetes anyagok, hiszen fából, kerámiából és lenből találhatunk itt sokat. A lakás és egyben a projekt is egy kényelmes minimalista tér, amely ötvözi a modern és a klasszikus jegyeket. A mai kor szelleméhez igazodva pedig követi a fenntarthatóság irányelveit.
Valami furcsa ideológiai eklektika is találkozik a térben, amely az ember és a természet egyesüléséről szőtt egy nagyszabású tervet egy csöppnyi lakásban.
Hiszen a tervező saját bevallása szerint a terek létrehozásába még a Feng Shui és a Földközi-tenger partvidéke is beleszólt. A tervek lényege az egyszerűség és az átláthatóság volt. Olyan ultramodern madridi teret igyekeztek kialakítani, amely szemlélődésre és a természettel való kapcsolatra alapoz.
Sofía Oliva szerint a Feng Shui a természet és az ember egyesülése, amelyet a terek kialakításában alkalmaznak. Mert a harmonikusabb kialakítás a legnagyobb boldogságot adhatja az itt élőknek. Ezért a design a kényelmes minimalizmusra törekszik, amely mint említettük ötvözi a modernt a klasszikussal, illetve a fenntarthatóság és az egészséges dizájn irányelveit követi.
A fehér tónusok dominanciája mellett, a nagyobb fényerő érdekében a teret négy szigorúan négy szigorúan átgondolt építészeti részlettel alakították ki. A természetes és fenntartható anyagok használata rendkívül fontos volt. A teret alkotó anyagok, szövetek, márkák és termékek kiválasztásakor elsőbbséget élveztek azok, amelyek elkötelezettek voltak a környezetvédelem iránt.
A nagyvárosi élet dinamikája sokakat arra késztet, hogy kisebb, de funkcionális és esztétikus otthont alakítsanak ki. Ezért, olyan nagyon nincs mit beszélni erről a lakásról, mert tényleg inkább a feeling az, ami átjön. Halszálka-mintás padló, érdekes, de kényelmetlen bútorok, hiányzó tárolóhelyek, de egy nyugodt és lelassult világ. A padlótól plafonig érő függönyök természetes fényt engednek be, ezáltal tágasabbnak láttatják a teret. Az ügyesen megválasztott világítás – a letisztult függőlámpa és a rejtett fényforrások – pedig finoman hangsúlyozzák a nappali karakterét és kellemes, meghitt légkört teremtenek. A többi helyiségről sajnos nem találtunk fotókat.
Fényképek: Javier de Paz Garcia